Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.10.2016 22:08 - Книгата-моя приятел
Автор: crippledhedgehog616 Категория: Забавление   
Прочетен: 861 Коментари: 4 Гласове:
-1


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
                                                                 Книгата-моя приятел

 

Някога-още неосъзнат пубер,погълнат от посредствена литература.Книга след книга на които на малкото лъскаво гръбче беше лепната грандиозната титла „Кралете на трилъра“.Тогавашната ми , уважаема госпожа по литература , ми постави задачата да пиша есе на тема „Книгата – моя приятел“,впечатлена от ненаситността на литературните ми мераци. Естествено , с подобаващ за възрастта и природата ми мързел , написах най-клишираното и общо понятно есе,което тийнейджърския ми мозък успя да роди.

   Днес ,затънал сред класиците на XX век,разочарованието в гласа й,докато оценяваше есето ми ,не ми дава мира.

  За съжаление съм забравил как се пише есе , така че ще карам в свободен текст.Простете.

„Книгата-моя приятел“ – Колко логично ми звучи днес в самотното си , единствено число.И наистина убедих се-всяка прочетена книга те отдалечаваше от стадото човешко и те сближаваше единствено със света скрит зад кориците й.“Книгата-моя приятел“ – чети и се страхувай.Защото наистина при поглъщането на достатъчно от тези мини светове,книгата ще остане единствения ти приятел.Кое е най-малкото което остава след досега на скритото между двата пласта картон?По-богат речник.Да,дори това е достатъчно да ви превърне в отшелник в съвременното общество.Колко пъти съм чувал „Но защо се мъчиш да говориш така?“, „За кого се напъваш да звучиш начетен? „? Вярвайте-богатството на речта е доста бърз път към самотата. И още,поглъщайки красотата на добре формулираното изречение,заоблените , почти женствени форми на красивите рими,речта на доскорошните ви приятели ще се превърне в нищо повече от неандерталско сумтене.А може би не?Някой се приспособяват и менят речта си според случая.Може би дефекта ми си е личностен?Не мисля.Просто някой (без имена) лицемерно живеят,както и лицемерно четат.Бидеш ли погълнат веднъж от звяра между кориците-свършен си.В утробата му и ще склопиш уморените си клепачи за последно.Така мисля и затвърждавам това мнение с всеки изминал ден и с всяка отгърната страница.Има и позитиви, разбира се.Малко са по-приятните моменти от това да откриеш друга душа залутана между страниците.Не знам да има по-безкраен разговор от този,а и по-красив такъв.Естествено,това е рядко явление,но точно заради това и толкова ценно.Нормални закони на икономиката.Често срещналите се двама ,обсебени от любовта по думите,намират и любов един към друг,Хах,това ми се иска и да го вярвам.

 „Невежеството е блаженство“-казано е ,а и е доказано.Така,че сами преценете.Често ми се е искало да бях тръгнал иначе.Да бях по-простичък,да се усмихвах по- често.Да поклащах поддържаната си снага във някой чалга клуб.Уви,свърши тая.Сега си мисля,ако някой ден имам деца,дали ще ги допусна до събираните от къде ли не книги?Ако чакате отговор-не съм го измислил.Дали да са сляпо щастливи или да виждат и красотата и болката?За щастие в този етап на живота  ми това са само далечни хипотези.

 Като привърженик на Ницше намирам известно удоволствие в избягването на стадото.А и то упорито избягва мен.Което не пречи често да се давя в самотата си.Трябваше да мине доста време,за да се науча,че не винаги самотата е лоша,а само когато ти липсват себеподобни.

  Днес за съжаление,до голяма степен по моя вина,книгата е може би единствения ми приятел.

Сякаш,за да си отмъсти за пренебрежителното отношение с което се отнесох към това есе някога.Who knows.От друга страна след всяка следваща,това все по-малко  ми прави впечатление.

  Пристъпвайте внимателно в света между страниците.Знае ли се,скоро може да заживеете там.Ако се случи може да се срещнем в някой роман-за което се извинявам предварително

.

                                                                                                 …..Много превзета работа ,брат ми

                                                                                                                                            Георги




Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Асоциални вакханалии. :) Поз...
23.10.2016 22:19
Асоциални вакханалии. :)
Поздрави. :)
цитирай
2. crippledhedgehog616 - Абе знам ли -май е по-добре да не си ...
23.10.2016 22:27
Абе знам ли -май е по-добре да не си завършваш пиянските изцепки,започнати толкова отдавна,в някой скапан бар, с поредната доза пиянски изцепки....ама кой знае.Аз харесвам две-три изречения от тоя буламач.
цитирай
3. анонимен - Аз не пия. :))))) Минусът ли те ...
23.10.2016 22:53
Аз не пия. :)))))
Минусът ли те обиди?Той е за израза "стадото". :))))))
цитирай
4. crippledhedgehog616 - Да изразът ме обиди. а го ползвах ...
23.10.2016 23:00
Да изразът ме обиди.а го ползвах понеже това е определението на Ницше за вярата
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: crippledhedgehog616
Категория: Забавление
Прочетен: 144927
Постинги: 91
Коментари: 350
Гласове: 150
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930